آموزش سخنوري و فن بيان
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 7
دیروز : 36
افراد آنلاین : 1
همه : 3125
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

رفع خجالتي بودن كم رويي و كم حرفي

رفع خجالتي بودن و كم حرفي و كم رويي يكي از مواردي هست كه اكثر افراد با اون مواجهه هستند و در بيشتر موارد نمي توانند كه يك ارتباط موثر و خوب با اطرافينشان برقرار كنند.

رفع خجالتي بودن كم رويي و كم حرفي

خجالتي بودن كم رويي و كم حرفي دقيقا نقطه مقابل پُر رويي و پُر حرفي است.

خيلي وقت ها نياز هست ما در جمعي صحبت كنيم، اما به خاطر خجالتي بودن و كم حرف بودنمان نمي توانيم مواردي رو كه بايد مطرح كنيم و فرصت هاي خيلي زيادي رو از دست مي دهيم.

در مورد رفع خجالتي بودن كم رويي و كم حرفي مشاوره هايي داشتم كه واقعاً خاطرات تلخي رو  مي شنويدم.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۷ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۰۹:۲۱:۵۹ ] [ NLP ]

از اونجا كه افراد شاغل بيشترِ وقت خودشون رو در خارج از منزل و در محيط كار سپري مي كنند، دانستن نحوه رفتار با همكاران در محيط كار و نحوه برخورد با مشكلات و مسائلي كه در محيط كار به وجود مي آيد ميآيد يكي از الزماتِ دانستني بر هر فرد شاغل به شمار ميآد.

نحوه رفتار با همكاران در محيط كار، نحوه برخورد با شوخي همكاران در محيط كار، نحوه لباس پوشيدن در محيط كار و يا نحوه برخورد با مسائل و مشكلاتي كه در محيط كار به وجود ميآد، آيتم هايي هستند كه هر شخص حرفه اي بايد از اونها اطلاع داشته باشه و اين موارد رو در محيط كارش به كار بگيره.

تحقيق جالبي در مركز تجاري و بازرگاني هاروارد انجام شده كه بيان مي كنه،

اشخاص بيشتر تمايل دارند با شخصي كه در كارش ماهر نيست اما آدم دوست داشتي هست كار كنند، و بالعكس اشخاص ترجيح نمي دهند كه با فرد ماهر و خبره كه هيچ موارد مثبت شخصيتي نداره كار كنند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۱۰:۳۳:۵۵ ] [ NLP ]

داشتن مهارت ارتباط موثر با ديگران

داشتن مهارت ارتباط موثر با ديگران يكي از ضروري ترين مهارت هايي هست كه ما در طول زندگي بايد به آن دست پيدا كنيم.

در دنيايي كه ما در اون زندگي مي كنيم، داشتن مهارت ارتباط موثر با ديگران خيلي خيلي بيشتر از موارد ديگه مي تونه ما رو به رسيدن به اهداف، آرامش، رضايت از زندگي و … نزديك تر كنه.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۱۱:۲۶:۳۷ ] [ NLP ]

چگونه با تلفن مكالمه خوبي داشته باشيم

در چندين سال گذشته كه شبكه هاي تلفني و مخابراتي رشد چشمگيري داشته اند، استفاده از تلفن و موبايل براي برقراري ارتباط خيلي بيشتر شده، اما شايد كمتر كسي به اين موضوع پرداخته باشه كه چگونه با تلفن مكالمه خوبي داشته باشيم.

با وجود اين رشد چشمگير و استفاده روزافزون ما از تلفن، دانستن آداب مكالمه با تلفن نيز احساس مي شود.

چگونه با تلفن مكالمه خوبي داشته باشيم

اگر ما ندانيم با شخصي كه پاي تلفن هست چگونه صحبت كنيم و يكسري آداب مكالمه با تلفن رو رعايت نكنيم مطمئناً نمي تونيم مكالمه تلفني خوب و اثر بخشي داشته باشيم.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۱ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۰۹:۴۳:۲۵ ] [ NLP ]

اعتماد به نفس چيست و اعتماد به نفس در سخنراني

خيلي وقت ها پيش اومده كه ميگن، فلاني اعتماد به نفس داره، يا فلاني خيلي اعتماد به نفسش بالا ست. اما وقتي از كسي بپرسيم اعتماد به نفس چيست جواب خوب و واضحي نمي تونه بيان كنه.اعتماد به نفس چيست و اعتماد به نفس در سخنراني

اعتماد به نفس در سخنراني هم مثل اعتماد به نفس در خيلي از كارها مي تونه به بهتر انجام شدن اون كار كمك بسيار زيادي كنه. داشتن اعتماد به نفس در سخنراني به احتمال خيلي زياد مي تونه باعث به وجود آمدن موقعيت هاي خوب براي ما بشه. البته به شرط اينكه اين اعتماد به نفس كاذب نباشه.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۱۱:۳۱:۱۹ ] [ NLP ]

در سخنراني چه بگوييم و چه موضوعي انتخاب كنيم

در سخنراني چه بگوييم و چه موضوعي انتخاب كنيم، مبحثي است كه خيلي از سخنرانان و يا افرادي كه قصد ارائه مطلبي در جمعي دارند باهاش درگير هستند.

قطعاً انتخاب موضوع و محتوياتي كه قرار است ارائه شود اجزاء اصلي يك سخنراني هستند كه بايد بهش توجه ويژه اي داشته باشيم تا بتونيم سخنراني و ارائه موفقي انجام دهيم.

در اين مقاله قصد دارم تجربيات و دانش علمي خودم رو در اين زمينه با شما به اشتراك بگذارم.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۰۹:۱۷:۴۴ ] [ NLP ]

ارتباط چشمي موثر

چشم هاي ما واضح تر از صحبت هامون با ديگران ارتباط برقرار مي كنه و با افراد حرف ميزنند. ارتباط چشمي موثر است كه بتونه حقيقت و صداقتِ درونِ ما رو به ديگران نشون بده. البته قرار نيست كه چشم هاي ما نقش بازي كنند. بايد دقيقاً همون چيزي كه از وجود ما ساطع مي شه رو از خودش بروز بده.

ارتباط چشمي موثر

چشم هاي ما به صحبت هاي ما اعتبار و احساس مي بخشند. اينكه آيا شنونده حرف هاي ما را باور مي كنه يا نه بخش زياديش به چشم هاي ما بستگي داره.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۰۹:۵۰:۵۲ ] [ NLP ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب