آموزش سخنوري و فن بيان
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 3
دیروز : 12
افراد آنلاین : 1
همه : 2935
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

به عبارت ديگه برون گرا ها ((ديگران محور)) هستند و انرژي خودشان را از ديگران مي گيرند و آن را به ديگران هم مي دهند. اين افراد هر چه با سايرين تبادل بيشتري برقرار كنند، انرژي بيشتريي مي گيرند.

اما درون گرا ها ((خود محور)) هستند. البته به اين معني نيست كه درونگرا ها افراد خودخواهي هستند، درونگرا ها بيشتر به خودشون متكي هستند. درون گرا ها بيشتر سعي مي كنند از تجربيات و دانسته هاي درونِ خودشون استفاده كنند و براي يافتن پاسخ به درونِ خودشون توجه مي كنند.

يك فرد درون گرا چه ويژگي هايي دارد؟

  • يك فرد درون گرا انرژي اش را از با خود بودن ميگيرد، به عبارتي افراد درون گرا وقتي در تنهايي هستند باطريشان را شارژ مي كنند و برعكس وقتي در جمعي حضور دارند شارژ باطريشان خالي مي شود.

  • قطعا براي يك درونگرايي خيلي سخت است كه در جمع ها حضور داشته باشد اما به اين معني نيست كه درون گرا ها نمي توانند كارهاي گروهي انجام دهند. اگر يك درون گرا درر يك كار گروهي شركت كند خودش را جزئي از آن گروه و وابسته به آن مي داند و سعيي مي كند كه به نحو احسنت وظيفه اش را انجام دهد.

دورن گرايي

  • درونگرا ها ترجيح مي دهند خودشان را غرق در كاري كنند كه به آن علاقه دارند و همين موضوع باعث مي شود هر چيزي كه در اطراف درون گرا ها اتفاق مي افتند متوجه آنن نشوند و از آن بي خبر باشند.

  • يك فرد درون گرا ممكن است براي انجام يك كار پشت كامپوتر برود و بدون آنكه متوجه گذر  زمان شود ساعت ها غرق در كارش شود تا آن كار را تمام كند.

  • برخلاف درون گرا ها، برون گرا ها همش دنبال بهانه مي گردند كه روي چيزي متمركز  نشوند و دوست دارند چند كار را باهم انجام دهند.

منبع: سايت آموزش سخنراني ، فن بيان و ارتباط موثر

برگرفته از نوشته: درون گرايي چيست و درون گرا كيست

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ دى ۱۳۹۵ ] [ ۰۴:۳۰:۲۲ ] [ NLP ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب